Markkinointi Kuopio

Markkinointi 2017 – mitä pitää tehdä?

Millä eväillä sinä aiot menestyä vuonna 2017? Teetkö kaiken samalla tavalla kuin ennenkin, vai oletko valmis muutokseen? Yrittämään kovemmin, oppimaan uusia asioita ja panemaan itsesi likoon menestyäksesi? Ohessa on muutama vinkki, joilla pääset alkuun.

Löydettävyys

Todennäköisesti yli 80 % sinunkin asiakkaistasi hakee tietoa hakukoneella ennen ostopäätöstä. Hakukoneoptimointiin on kaksi tietä: opettele itse tai osta palveluna. Jos haluat, että tuotteesi menevät kaupaksi, huolehdi löydettävyydestä. Tämä pätee niin verkkokauppaan kuin muihinkin internetsivuihin.

Blogi ja sisältömarkkinointi

Blogin pitäminen on tehokas keino parantaa Google-näkyvyyttä. Blogi myös mahdollistaa kohderyhmille räätälöityjen sisältöjen tarjoamisen. Hyvää blogikirjoitusta kannattaa myös jakaa ja mainostaa sosiaalisessa mediassa, jotta saat tarinoillesi enemmän lukijoita = liikennettä sivustollesi. Jos et vielä bloggaa, niin harkitse edes! Apua siihen on tarjolla.

Facebook

Tarjolla on lukuisia mielenkiintoisia sosiaalisen median palveluja, mutta todennäköisesti sinulle riittää yksi: Facebook. Suurin käyttäjämäärä sekä hyvät kohdennustyökalut tekevät Facebookista lyömättömän kanavan asiakashankintaan. Maksuttomien sivujulkaisuiden tavoittavuus on kuitenkin niin heikko, että sinun kannattaa suosia maksullista mainontaa, vuonna 2017 erityisesti videomainoksia.

Uutiskirje ja asiakasrekisteri

Sähköpostiviesti, jonka asiakkaasi ottaa mielellään vastaan, toimii myös kaupallisesti. Tarvitset siis sähköpostiosoitteita, jotka potentiaaliset asiakkaasi ovat luovuttaneet sinulle vapaaehtoisesti. Toimiva tapa hankkia sähköpostiosoitteita on tarjota vastalahjaksi jotakin hyödyllistä ja asiakasta kiinnostavaa. Lahja voi olla esimerkiksi jonkin ongelman ratkaiseva opas tai opetusvideo. Aloita laadukkaan asiakasrekisterin kerääminen.

Digitaalinen kauppapaikka

Ajattele internetsivujasi kauppapaikkana. Sivuston ei kuitenkaan tarvitse olla varsinainen verkkokauppa. Yrityksesi perustietojen lisäksi internetsivustollasi tulee olla aihekohtaisia laskeutumissivuja, jonne ohjaat asiakkaita kohdennetulla mainonnalla. Tärkeintä on asettaa tavoitteita, seurata niiden toteutumista ja kehittää sivuja tehokkaammiksi.

VR-teknologia on vielä kaukana valmiista

VR-lasit tulivat kuluttajien saataville vuonna 2016. VR-lasien tekniikka ja sovellukset ovat vielä alkutekijöissään, joten vuosi 2017 ei ole vielä niiden kulta-aikaa.

 

Tee vuodesta 2017 menestyksekäs!

Ota yhteyttä, niin otetaan vuosi 2017 haltuun yhdessä. Meitä kiinnostaa myös se, mitä uutta sinä asiakkaana odotat meiltä! Puh. 040 583 5518 tai sähköpostitse: media@crealab.fi

 

Janne Koskivuori