kampanja, kampanjasuunnittelu, tuotelanseeraus, youtube, videotuotanto

Brief roskiin ja rahat parempaan käyttöön!

Lue ja päätä itse, oliko tässä menestystarinassa rohkeampi osapuoli Nike vai Casey Neistat!

Nike pyysi Casey Neistatia tekemään mainoselokuvan Niken Fuelband-rannekkeesta teemalla ”Make it Count”. Casey ei tehnyt elokuvaa, vaan tuhlasi budjetin maailmanympärysmatkaan kaverinsa Maxin kanssa. He reissasivat niin pitkään, kuin rahaa riitti. He dokumentoivat ja kuvasivat koko reissun. Aikaa reissuun kului noin 10 päivää. He editoivat filmin ja lähettivät sen Nikelle. Nike latasi videon YouTubeen ja samoin teki Neistat. Video on kerännyt n. 26 miljoonaa katselukertaa vuodesta 2012.

Casey Neistat on amerikkalainen tubaaja, elokuvantekijä, vloggaaja ja erään sosiaalisen median yhtiön perustaja.

Okei, joku voi sanoa, että vanha video ja vanha juttu.

Onko edes tämä totta? Keksikö Casey idean ja ”pölli” Niken budjetin, vai oliko kaikki sovittu etukäteen? Mutta mitä sillä on väliä – se ei ole tässä pointti.

Mitä video teki? Esitteli Fuelbandin aidossa testissä todella mielenkiintoisella ratkaisulla.

Motivoi ja kenties inspiroi monia liikkumaan ja seikkailemaan.

Mitä yritän sanoa? Voisiko markkinointibudjettiin tarkoitetut rahat käyttää johonkin muuhun? Kenties luovaan ja lisäarvoa tuottavaan ratkaisuun? Ei mietittäisi aina, montako sekuntia mainosaikaa tai montako palstamillimetriä tällä rahalla saan.

Nykyaikaisessa informaatioähkyssä ja automaation aikakaudella sorrumme helposti vain työntämään viestiä kuluttajalle loputtomalla vauhdilla. Lisää näyttökertoja, lisää volyymiä, lisää klikkejä, lisää lisää lisää…

Linkki videoon.
https://www.youtube.com/watch?v=WxfZkMm3wcg

Antti Tahvanainen