Digimarkkinointi – viiden sormen malli

Tässä sinulle kesän kunniaksi helppotajuinen malli siitä, kuinka otat haltuusi digitaaliset kanavat. Talutan sinut digiaikaan kirjaimellisesti kädestä pitäen!

 

Kädet nettiin olkapäitä myöten!

Yrityksesi kotisivut ovat kaiken alku ja juuri. Ne ovat digitaalisen olemassaolosi perusta. Varmista, että sivustosi on uskottavassa kuosissa, asiat erinomaisesti esitettyinä ja että sivustosi toimii pöytäkoneella, tabletilla kuin älypuhelimellakin.

 

Peukkua!

Oma asenteesi on arvatenkin digimyönteinen. Varmista, että sama ajattelu ulottuu läpi koko organisaatiosi ja muuttuu siten yrityksesi digikulttuuriksi.

 

 

Etusormi

Joku etsii tänäänkin tarjoamiasi palveluita ja tuotteita Googlen avulla. Myytkö ne hänelle sinä, vai meneekö kauppa kilpailijallesi? Pakota Googlen etusormi osoittamaan sinun suuntaasi. Varmista hyvä hakukonenäkyvyys sisällön optimoinnilla sekä Google AdWords -mainonnalla.

Katso optimoinnin pikaopas: tästä

 

 

Keskisormi

Laita hullutteluhattu päähäsi ja astu rohkeasti someen. Avaa Facebook-sivu ja hanki sille tykkääjiä innostavalla ja rohkealla FB-kampanjalla. Sen jälkeen sinulla on yhteys FB-sivustasi tykkääviin sekä heidän kavereihinsa. Teoria: hankit 500 tykkääjää, joista jokaisella on 100 kaveria = mainosyhteisösi koko on 50500 henkilöä, joista osan tavoitat ilmaiseksi. Voit näyttää keskisormea monelle maksulliselle medialle, sillä Facebook-mainonta on edullista!

 

 

Nimetön

Pujota digitaalinen kihlasormus asiakkaasi sormeen. Ryhdy oman alasi johtavaksi asiantuntijaksi – jos ei sentään koko maailmassa, niin ainakin omassa kilpailukentässäsi. Perustyökalut: blogi, Facebook ja sähköinen uutiskirje. Olemalla aktiivinen verkossa saat asiakkaasi palaamaan sisältöjesi pariin säännöllisesti. Tämä on tosiasia, jonka sivujesi kävijäseuranta vahvistaa.

 

 

Pirulle pikkusormi

Hyödyllinen, ilmainen sisältö saa asiakkaasi antamaan sinulle ensin pikkusormen ja pian koko käden. Homma menee näin: laita sivustollesi ladattavaksi potentiaalisen asiakkaasi elämää helpottavaa sisältöä: tutkimusraportti, jonkin sortin opas tai muu tietopaketti. Vaihtokaupassa saat häneltä markkinointiluvan ja sähköpostiosoitteen, jota käytät myynnin työkaluna. Samalla luot kiitollisuudenvelkaa, joka löysää ostajan kukkaronnyörejä.

 

 

Kättä päälle

Digimarkkinoinnin täyskäsi on ulottuvillasi,
ota yhteyttä Crealabiin:
Olli Ljokkoi,
 040 583 5518.

Janne Koskivuori